Start / Kommun och politik / Årets Vallentunabo / Årets Vallentunabo 2022

Årets Vallentunabo 2022

Nu kan vi avslöja att Årets Vallentunabo 2022 är Björn Ek!

Lördag 17 september var kommunstyrelsens ordförande Parisa Liljestrand på plats på evenemanget Vallentunakalaset för att dela ut utmärkelsen till årets pristagare.

Motiveringen löd:

Björn Ek upplåter och lägger många skötseltimmar på flygfältet, vilket möjliggör fullt av aktiviteter för oss Vallentunabor, under såväl sommar som vinter. Allt ifrån skidspår till cirkus, hundaktiviteter, flyg- och motordagar, modellflyg, skolpicknickar och lek. Väldigt många Vallentunabor har under årtionden haft enormt stor glädje och nytta av Björns osjälviska engagemang och insatser för andra.

För allt detta samt för ett varmt hjärta och ett välkommet bemötande för oss Vallentunabor är Björn en mycket värdig mottagare av utmärkelsen Årets Vallentunabo 2022.

Vi säger varmt grattis till Årets Vallentunabo 2022, Björn Ek!

Om Årets Vallentunabo:

Årets Vallentunabo instiftades av Vallentuna kommun år 2017 för att visa uppskattning och få möjlighet att lyfta fram en invånare som skapat positiva effekter för sin omgivning.

Utnämningen sker genom nomineringar från Vallentunaborna och därefter ett beslut i kommunstyrelsens arbetsutskott.

Årets Vallentunabo skall uppfylla något eller flera av följande kriterier:

• Vara en person som uppskattas och/eller uppmärksammats för antingen sin personlighet och sina handlingar och/eller sina färdigheter, talang och kompetens.
  • Ha gjort något gott och positivt och/eller annorlunda och nyskapande
  • Vallentuna kan känna glädje och stolthet över
  • Vara bosatt i Vallentuna - eller född och uppvuxen här.
  • Vara en god ambassadör för Vallentuna kommun