Start / Kommun och politik / Nyheter kommun och politik / Digitala fakturor via Kivra

Digitala fakturor via Kivra

Om du har en digital brevlåda i Kivra kommer vi skicka din faktura dit istället för pappersfakturor via post.

Under sommaren kommer vi att börja skicka digitala fakturor via Kivra istället för pappersfakturor per post. Fakturan kommer fram snabbare och är tillgänglig var du än är.

Nedan hittar du svar på frågor, har du en fråga som saknas här hör av dig till Kontaktcenter på telefon 08-587 850 00 eller mejla till: kommun@vallentuna.se

Frågor och svar

Jag får idag fakturan till min internetbank – kommer jag påverkas?

Nej, om du idag tar emot din faktura digitalt till din internetbank kommer du inte påverkas av förändringen.

Jag skulle vilja få fakturan till min internetbank istället – hur gör jag då?

Anmälan om e-faktura görs direkt i din internetbank. Om du även vill ha autogiro så att summan dras automatiskt från ditt konto på förfallodatumet så kan du anmäla autogiro via din internetbank. Om du har e-legitimation, kan du anmäla autogiro via formulär på Bankgirocentralens webbplats.

Du som får fakturor från Össebyhus kan anmäla autogiro på  Bankgirocentralen för Össebyhusfakturering

Jag har inte Kivra och vill fortsätta få pappersfakturor – hur gör jag då?

För dig som inte har Kivra kommer vi fortsätta att skicka ut pappersfakturor.

Jag har inte Kivra men vill gärna använda det istället för att få pappersfakturor – hur gör jag då?

Om du inte har Kivra, men vill börja använda dig av en digital brevlåda så laddar du ner appen Kivra till din mobiltelefon.

Jag har Kivra men vill fortsätta få pappersfakturor från Vallentuna kommun – hur gör jag då?

Om du hellre vill få pappersfakturan till din brevlåda, kan du inaktivera en avsändare genom att logga in i Kivras app. Under inställningar – Avsändare – Brev/kvitto kan du välja vilka du vill få digital post från.

Någonting gick fel

Ditt meddelande har nu skickats