Synpunkter och felanmälan
Här kan du både anmäla fel och lämna synpunkter på hur vi kan göra Vallentuna bättre. Du kan också se vad som redan kommit in till oss och önska återkoppling på det.
Här kan du både anmäla fel och lämna synpunkter på hur vi kan göra Vallentuna bättre. Du kan också se vad som redan kommit in till oss och önska återkoppling på det.
Här kan du felanmäla något i kommunens utemiljöer eller lämna synpunkt på kommunens verksamheter. Tänk på att inte lämna personuppgifter eller uppgifter som kan innebära sekretess i beskrivningsfältet.
Till webbtjänsten för felanmälan och lämna synpunkter
Du kan också ladda ner appen i appstore eller Google Play om du hellre använder mobilen. Sök på Felanmälan utemiljöer.
Är du anställd på Vallentuna kommun kan du istället rapportera oegentligheter, tjänstefel eller grövre avvikelser via en intern visselblåsarfunktion som du hittar på intranätet.
Vid akuta fel och brister utanför ordinarie arbetstid kan du söka servicetekniker via SOS Alarm Fastighetsjour tfn: 08-454 24 19.
Övriga frågor, till exempel underhåll, verksamhetsanpassningar och kundträffar kontaktar du ansvarig förvaltare via kommunens kontaktcenter tfn: 08-587 850 00.
Kundservice tfn: 0771-53 53 00 helgfria vardagar kl. 08-17.
Felanmälan och strömavbrott tfn: 020-44 11 00 (dygnet runt).
OBS! Felanmälan av belysning görs via Felanmälan kommunens verksamheter och utemiljöer ovan.
Felanmälan tfn: 0771-88 00 22 (dygnet runt).
Tfn: 08-600 10 00 (dygnet runt).
Till formuläret för felanmälan till SL:s kundtjänst
Kundtjänst hushållsavfall /slamtömning med mera
Tfn: 010-723 23 23 måndag–fredag: kl. 07-16.
Jourtelefon slamtömning (övrig tid) 08-795 45 00.
E-post: vallentuna@ragnsells.com
Tfn: 08-540 835 00 måndag-fredag kl. 08-17, sommartid kl. 08-16.
Jourtfn: 08-767 84 50.