Start / Kommun och politik / Nyheter kommun och politik / Jerri Bergström vald till oppositionsråd

Jerri Bergström vald till oppositionsråd

Jerri är 57 år och har en gedigen bakgrund inom idrottsrörelsen. Som aktiv fäktare medverkade han bland annat i tre olympiska spel. Jerri har stor erfarenhet på både lokal och nationell nivå inom flertalet föreningar och idrotter. Till yrket har Jerri en bakgrund som ingenjör och civilekonom.

Som förtroendevald i Vallentuna kommun tjänstgör Jerri som ledamot i kommunfullmäktige, kommunstyrelsen och fritidsnämnden.

- Att få möjligheten att arbeta på heltid med att påverka Vallentunas framtid är en utmaning jag känner stor ödmjukhet inför. Jag kommer lägga all min kraft på att återgälda det förtroendet, säger Jerri Bergström.

Jerri efterträder Jaana Tilles (S).