Start / Kommun och politik / Nyheter kommun och politik / Johan Skog vald till ny kommunstyrelseordförande

Johan Skog vald till ny kommunstyrelseordförande

På måndagen den 14 november valdes Johan Skog (M) till Vallentunas kommunstyrelseordförande. Johan Skog efterträder Parisa Liljestrand som i oktober fick uppdraget som kulturminister.

Johan Skog är 32 år, född och uppvuxen i Vallentuna kommun och har haft politiska uppdrag i kommunen under 14 års tid.

Han kommer närmast från sitt uppdrag som ordförande i barn- och ungdomsnämnden men har under olika mandatperioder suttit i

• Kommunfullmäktige.
  • Kommunstyrelsen och kommunstyrelsens arbetsutskott.
  • Kommunstyrelsens näringslivs- och planutskott.
  • Kommunstyrelsens plan- och miljöutskott.
  • Kommunstyrelsens teknik och fastighetsutskott.
  • Arvodeskommitté.
  • Barn- och ungdomsnämnden och barn- och ungdomsnämndens förskole-, individ- och arbetsutskott.
  • Krisledningsnämnden.
  • Kulturnämnden och kulturnämndens konstutskott samt arbetsutskott.
  • Käppalaförbundet.
  • Utbildningsnämnden.
  • Vallentuna Förvaltnings AB.
  • Valnämnden och valberedningen.
  • Östra Sveriges Luftvårdsförbund.

Välkommen Johan som kommunstyrelsens ordförande! Tack också till Parisa Liljestrand för ditt arbete som kommunstyrelseordförande sedan 2015.

Två män och en kvinna som står vända mot kameran

Från vänster: 2:e vice ordförande för kommunstyrelsen och fortsatt oppositionsråd Jerri Bergström (S), kommunstyrelsens ordförande Johan Skog (M) och 1:e vice ordförande för kommunstyrelsen Ylva Mozis (L).