Start / Kommun och politik / Nyheter kommun och politik / Kommundirektör Victor Kilén slutar i Vallentuna

Kommundirektör Victor Kilén slutar i Vallentuna

Idag meddelade kommundirektör Victor Kilén att han accepterat ett erbjudande om att axla rollen som stadsdirektör i Nacka. Det betyder att han lämnar Vallentuna senast den 1 juni, efter elva år, varav sex som kommundirektör. Han har tidigare även arbetat som kanslichef och förvaltningschef.

- Victor Kilén har varit en stabil och kraftfull ledare med en tydlig riktning och stor lojalitet gentemot de politiska besluten, säger kommunstyrelsens ordförande Parisa Liljestrand. Han har haft ett stort engagemang för Vallentunas utveckling och han har stått stadigt och professionellt genom ibland tuffa utmaningar.

Nu inleds en rekrytering av ny kommundirektör som kan leda organisationen vidare mot visionen. Victor har skapat en ledningsgrupp med stor kompetens och förmåga. I denna förändring är det viktigt att hålla kursen, att inte tappa fart och att ledningen visar vägen.

- Jag är stolt över det vi tillsammans åstadkommit i Vallentuna, säger Victor Kilén. På några få år har vi tagit fram en helt ny riktning och självbild – en stolthet över vår kommun. Nu är utvecklingstakten hög och vi aspirerar på att bli Sveriges kvalitetskommun. Det är inte utan vemod jag beslutat att anta en ny utmaning.