Start / Kommun och politik / Nyheter kommun och politik / Kvalitetskommunen Vallentuna

Kvalitetskommunen Vallentuna

Vallentuna kommun var en av finalisterna till utmärkelsen "Sveriges KvalitetsKommun 2019" som delades ut på Kvalitetsmässan i Göteborg den 12 november.

Till utmärkelsen "Sveriges KvalitetsKommun" utses den kommun som har lyckats bäst med att utveckla och förbättra demokrati, verksamheter, arbetsmiljö och samhällsbyggande. Alla kommuner som söker jämförs utifrån resultatet från genomförda Kommunkompassutvärderingar, som Sveriges Kommuner och Landsting (SKL) genomför. Därefter granskas kommunernas verksamhetsresultat, finansiell analys och Hållbart medarbetarskap (HME).

Det var Sollentuna kommun som tog hem utmärkelsen 2019, men Vallentuna kommun låg mycket nära enligt granskningsresultaten.