Start / Kommun och politik / Nyheter kommun och politik / Polisen söker tips efter dubbelmord i Vallentuna

Polisen söker tips efter dubbelmord i Vallentuna

Polisen söker tips i den pågående mordutredningen där två personer hittades döda i ett hus i sydvästra delen av Vallentuna kommun den 16 januari.
– Vi efterfrågar ingen specifik information utan allt är av intresse, även iakttagelser som är gjorda sedan en tid tillbaka. Det kan handla om bilar, människor eller avvikande beteenden – allt, säger Mattias Tillberg, kommunpolis vid lokalpolisområde Täby.

Följande tider kommer det finnas polispersonal att lämna tips, eller ställa frågor, vid Berga 7 (gamla Irenes kiosk) utmed Väsbyvägen:

• Fredag den 17 januari klockan 10-12 och 13-17.
• Lördag den 18 januari kl 10-12 och 13-16.

Den påbörjade tekniska undersökningen ute på plats beräknas vara klar i nästa vecka.

De avlidnas anhöriga är underrättade om dödsfallen. De avlidna är en man i 60-årsåldern och en kvinna i 50-årsåldern.
Information kan lämnas till polis på plats, via 114 14 eller genom att använda kontaktformuläret på polisens hemsida.

Frågor om utredningen kommer inte besvaras på grund av förundersökningssekretess.