Gott nytt år!

Då har vi kommit till de sista dagarna på det här året, 2020, ett år vi aldrig kommer att glömma. Vi alla har fått lära oss vad en pandemi är, hur den påverkar oss människor och vårt sätt att leva. Vi har fått lära oss mycket om oss själva, vad vi behöver, vad vi måste bli bättre på, vad vi längtar efter och vad vi inte kan leva utan.

Tänk på att nyårshelgen är den period under året då flest skador sker. Sjukvården är hårt pressad redan som det är. Det är viktigare än någonsin förut att visa hänsyn och att ta ansvar.

- Det har varit ett tufft år, men vi måste fortsätta hålla ut och anpassa oss. Vi måste fortsätta skapa en tillvaro som fungerar på bästa sätt efter nya restriktioner och råd. Jag vill tacka er för att ni fortsätter göra allt ni kan för att hindra smittspridningen. Låt oss hoppas, innerligt mycket, på ett riktigt gott nytt år, säger Parisa Liljestrand. Jag önskar att vi kan ta oss ur det här så snart som möjligt och att vi möter det nya året lite starkare, lite klokare och lite mer ödmjuka. Gott nytt år till er alla!

Vallentuna 50 år!

Det nya året börjar vi med att fira 50 år som kommun som många andra kommuner i Sverige. Det blir inget firande denna gången, men när vi har en annan tillvaro i samhället kanske vi kan fira det på ett annat sätt. Här kan du i alla fall läsa lite mer om hur vi blev den kommun som vi är idag.