Start / Kommun och politik / Nyheter kommun och politik / Nytt arbetssätt för kommunfullmäktiges sammanträde den 30 mars 2020

Nytt arbetssätt för kommunfullmäktiges sammanträde den 30 mars 2020

Med anledning av corona-pandemin och de rekommendationer som Folkhälsomyndigheten har utfärdat har gruppledarna för samtliga partier i Vallentuna kommun kommit överens om att kommunfullmäktiges sammanträde den 30 mars 2020 genomförs med endast 26 närvarande ledamöter, vilket är det minsta antal som gör kommunfullmäktige beslutsmässigt. Vid detta sammanträde behandlas endast tre beslutsärenden:

• Taxa för offentlig kontroll inom livsmedelslagstiftningen.
  • Deltagande på distans i fullmäktiges, styrelsens och nämndernas sammanträden.
  • Handlingsplan för att tillfälligt stoppa uttag av avgifter för livsmedel och miljötillsyn.

Sammanträdet är öppet för allmänheten, däremot rekommenderar Vallentuna kommun att allmänheten följer sammanträdet på webben. Mötet och webbsändningen startar kl. 18.30.