Start / Kommun och politik / Nyheter kommun och politik / Kronprinsessparet på digitalt besök i Vallentuna

Kronprinsessparet på digitalt besök i Vallentuna

Torsdag 27 maj deltog kommunstyrelsens ordförande Parisa Liljestrand i ett videomöte med kronprinsessan Victoria och prins Daniel. Kronprinsessparet kontaktade Parisa för att samtala om coronapandemin och om läget i kommunen i stort. Under samtalet lyftes bland annat hur pandemin påverkat Vallentuna och kommunens näringslivsklimat.

–Under pandemin har vi kunnat se prov på väldigt fina insatser och mod att gå före hos såväl medarbetare som kommuninvånare, berättar Parisa Liljestrand. Det har varit ett tufft år men vi har trots rådande pandemi kunnat se flera fina förbättringar inom kommunen som vi är väldigt stolta över. Vår nominering till "Årets kvalitetskommun", stora kliv framåt i vår miljöranking liksom tydliga förbättringar av vårt näringslivsklimat, för att nämna några exempel.

Det är inte första gången Vallentuna får kungligt besök. I september 2019 besökte Prins Daniel Vallentuna för att lära sig mer om kommunens arbete med att motverka utanförskap och främja god hälsa bland, barn, ungdomar och äldre. Vikten av god fysisk och psykisk hälsa var ett område som även kom på tal under årets digitala möte.

–En av utmaningarna under pandemin har varit just den fysiska och psykiska hälsan hos såväl yngre som äldre, berättar Parisa.

Kronprinsessparet avslutade mötet att hälsa till alla kommuninvånare.

–Det var ett väldigt trevligt samtal, och jag hoppas att vi snart kan få ett nytt tillfälle att ses – digitalt eller på plats i Vallentuna, avslutar Parisa Liljestrand.

Parisa