Vi har dokument vi skulle behöva skriva ut, kan vi göra det på kommunen?
Som registrerad förening i kommunens föreningsregister så finns möjligheten att använda föreningskopiatorn i Kulturhuset. Dit får ni tillträde och kopierar när det passar er. Ert användande registreras på er föreningskod och faktureras en gång om året.
Kopieringsapparaten finns på Kulturhusets övre plan, enklast ingång genom biblioteket när det är öppet. För att få tillträde till rummet behöver ni kvittera ut en särskild passerbricka. Kontakta fritidsförvaltningens föreningssamordnare för beställning av passerbricka.
Avgifter för föreningskopiering är följande, fastställda av kommunfullmäktige 2014-11-10. Avgiften gäller per kopierad sida, och anges inkl. moms (25 %).
A4 svart-vit: 0,625 kr
A4 färg: 2,50 kr
A3 svart-vit: 1,25 kr
A3 färg: 5,00 kr
Vi ska ha ett möte men har ingenstans att ses, går det att hyra lokaler någonstans?
I Vallentuna har vi många lokaler som vi hyr ut till föreningar och privatpersoner. Exempel på lokaler är matsalar, aulor och våra mötesrum i Vallentuna kulturhus och bibliotek.
Vi vill ändra vår förenings uppgifter i föreningsregistret, hur gör vi det?
I Vallentuna kommuns föreningsregister kan de föreningar som vill, finnas med med sina kontaktuppgifter. Registrera sig gör föreningen genom att fylla i de blanketter som krävs för registrering och skickar till fritid@vallentuna.se
Registrering till föreningsregstret
Samtycke för publicering av personuppgifter i föreningsregistret
Använd blanketterna vid nyregistrering eller ändring av uppgifter. Finns er förening i registret så kan ni även via inloggningsuppgifter ändra era kontaktuppgifter digitalt.